Број 90
Борбено возило „Југоимпорта – СДПР” 8×8 категорије МРАВ/МРАП
Други Лазар
Када смо у „Арсеналу” од 15. јануара 2009. објавили текст о возилу „лазар 1”, није се очекивало да ће се 2013. појавити још бољи и сложенији систем – „лазар 2”. Иако личи на базни модел, због радикалних иновација и напредне технологије, те опремљености подсистемима нове генерације, реч је о потпуно новом возилу. Промовисан је на сајму ИДЕX-2013, у Абу Дабију, и на београдском „Партнеру 2013”, и одмах изазвао пажњу јавности. „Југоимпорту – СДПР”, као носиоцу развоја тог борбеног возила, упућени су комплименти војних стручњака из више земаља, а према неким изворима, већ има интересената за његову набавку.
Број 90
Украјински тенк будућности – ФМБТ
Визија из престонице тенкова
Иако последњих месеци Украјина привлачи пажњу неким другим дешавањима, ово је прилика да се то исправи. Након руског тенка „армата”, који је привукао доста пажње јавности, то свакако заслужује још један тенк, из суседне Украјине. Такође, интересантно је да нови концепт долази из конструкционог бироа КМДБ или украјински – ХКМБ, оног из кога је потекао, по многима, најбољи тенк Другог светског рата, легендарни Т-34.
Број 90
Напредне информационе војне технологије – Систем БАРС (2)
Виртуелно бојиште
Измењена реалност, као технички дигитални систем, знатно мења начин на који се информације представљају војнику на бојишту. Висока резолуција графичких приказа обезбеђује релевантне, критичне информације за актуелни контекст збивања у окружењу корисника, чиме он има одличан преглед ситуације. То му омогућује да се брзо и квалитетно информише, како би донео најбољу одлуку о свом деловању.
Број 90
Вести из страних армија
Број 90
Хеликоптер С-51 у југословенском ратном ваздухопловству
Вилин коњиц
Десет хеликоптера „драгонфлаја”, израђени у британском „Вестленду”, примљени су марта и априла 1954. године. Они су били основа за формирање прве хеликоптерске ескадриле ЈРВ, а за командира те нове јединице одређен је капетан прве класе Никола Јовић, који је био први југословенски војни пилот хеликоптера. У евиденцију ЈРВ те летелице уведени су под бројевима од 11501 до 11510. Током 13 година службе под југословенским ознакама, С-51 су остварили више од 10.000 часова налета.
Email